GR
Μια ερωτική ιστορία στην Αθήνα της Μεταπολίτευσης, ανάμεσα σε μια αριστερή δημοσιογράφο και έναν ηθοποιό που έχει εγκαταλείψει το θέατρο, η οποία δανείζεται τον τίτλο ενός λαϊκού τραγουδιού του Μητροπάνου, το «Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις». Η πολιτική, η Αριστερά, το καλλιτεχνικό αδιέξοδο του δημιουργού, το θέατρο, οι σχέσεις αρσενικού-θηλυκού, με τον άντρα πάντα να φεύγει, κατά πως λέει και ο τίτλος της ταινίας (και το τραγούδι).
Μια ταινία μεσαίου μήκους, στην οποία η Φρίντα Λιάππα βάζει όλα τα στοιχεία της προσωπικής της μυθολογίας: από τον Τσιτσάνη ως τον Ρέιμοντ Τσάντλερ, σκιαγραφώντας με αιχμηρό τρόπο μια συγκεκριμένη γενιά και μια συγκεκριμένη εποχή: αυτή της μεταπολίτευσης. Ταυτόχρονα αποτελεί ένα διεισδυτικό πορτραίτο μιας νέας γενιάς ελληνίδων επαγγελματιών που αγωνίστηκαν με πάθος για την πολιτική αλλά και για τη ζωή τους.
Η ταινία απέσπασε το Β’ Βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης καθώς και το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ).
Η αποκατάσταση έγινε με τη συνεργασία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, του Κυριάκου Αγγελάκου και του Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας, στο πλαίσιο του προγράμματος ‘A Season of Classic Films’ μια πρωτοβουλία της ACE (Association des Cinémathèques Européennes) με την υποστήριξη του προγράμματος Δημιουργική Ευρώπη MEDIA. Με την δωρεά της Εταιρείας Κοινωνικού Έργου και Πολιτισμού.
Φρίντα Λιάππα
Η Φρίντα Λιάππα (1948-1994) γεννήθηκε στη Μεσσήνη. Το 1968, ενώ σπούδαζε φιλολογία στην Αθήνα, συνελήφθη και φυλακίστηκε από τη δικτατορία και κατέφυγε στο Λονδίνο, όπου σπούδασε κινηματογράφο. Διατέλεσε μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού «Σύγχρονος Κινηματογράφος». Σκηνοθέτησε τις μικρού μήκους ταινίες: Μετά σαράντα μέρες (1972), Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις (1977), Απεταξάμην (1980), καθώς και τις μεγάλου μήκους ταινίες Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί (1981), Ήταν ένας ήσυχος θάνατος (1986), Τα χρόνια της μεγάλης ζέστης(1991), καθώς και πολλά τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, στο πλαίσιο της εκπομπής της ΕΡΤ «Παρασκήνιο». Δημοσίευσε αρκετές ποιητικές συλλογές, διηγήματα και ένα μυθιστόρημα.
Θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές ελληνίδες δημιουργούς -κατάφερε να μπολιάσει τον ρεαλισμό με μία ποιητική οπτική. Με το έργο αλλά και την προσωπικότητά της “εισέβαλε” σε έναν κατ’ εξοχήν ανδροκρατούμενο χώρο.
EN
A love story set in the crucial transitional political period of the 1970s Greece.
In Athens, a radical female journalist and a former stage actor share their lives against the backdrop of the regime change, right after the fall of the military dictatorship and the first legislative elections in 1974. The film provides a portrait of a new generation of professional women who fought for changes both in politics and in their personal lives.
The film won second place at the Thessaloniki International Film Festival and the Best Film Award by the Greek Film Critics Association.
The restoration was realised thanks to a collaboration among the Greek Film Archive, Kiriakos Aggelakos and Drama International Short Film Festival, as part of ‘A Season of Classic Films’ an initiative by ACE - Association des Cinémathèques Européennes, with the support of the Creative Europe MEDIA programme. With the generous contribution of Social Affairs and Culture Association.
Frida Liappa
Born in Messene, filmmaker and writer Frida Liappa (1948-1994) was arrested for her political activism during the dictatorship when she was a university student. After completing her studies in literature in Athens and later, in cinema in London, Liappa became a member of the editorial board of the magazine Contemporary Cinema and published several poetry collections. Due to her bravery in the face of difficult subject matters and her distinct artistic style, she is considered one of the most important Greek female filmmakers.
Δημήτρης Πουλικάκος | Dimitris Poulikakos, Νένα Μεντή | Nena Menti, Μπέτυ Αρβανίτη | Betty Arvaniti
Greek
English, Français