GR:

Ο Χάρμονι Κορίν δεν ήταν ποτέ καλλιτέχνης του περιθωρίου, αντίθετα μπήκε πολύ νέος στο σύστημα του σινεμά και των γκαλερί. Η πρώτη του ταινία, “Gummo” (1997), παρά τα υλικά χαμηλής ευκρίνειας, κόστισε ένα εκατομμύριο δολάρια, προϋπολογισμός ιδιαίτερα υψηλός για τον αμερικανικό ανεξάρτητο κινηματογράφο. Από έναν τυφώνα γκροτέσκων εικόνων στο “Gummo” και στην ταινία “Julien Donkey-Boy” (1999), η οποία χαρακτηρίστηκε ως η πρώτη αμερικανική ταινία που ακολούθησε το κινηματογραφικό μανιφέστο του δανέζικου Δόγματος 95, ο Κορίν πέρασε σε μια ταινία αφιερωμένη στους σωσίες διασημοτήτων στο “Mister Lonely” (2007), συνεχίζοντας με την ωμή καταγραφή του “Trash Humpers” (2009), για να καταλήξει στην ηλιοφάνεια των “Spring Breakers” (2012) και “The Beach Bum” (2019).

Η νεότητα, τα φαντάσματα, το σκέιτμπορντ σαν σανίδα σωτηρίας, το περιθώριο και η κουλτούρα του Νότου είναι τα βασικά θέματα του έργου του, τα οποία αναπτύσσονται μέσα από ταινίες, φωτογραφίες, εγκαταστάσεις, μουσικά βίντεο, κολάζ, ζωγραφιές, φανζίν, κείμενα. Το έργο του είναι ταυτόχρονα απωθητικό και ελκυστικό, αυθάδες και κυνικό αλλά ειλικρινές όπως το ημερολόγιο ενός εφήβου. Θυμίζει φάρσα. Οι ταινίες του έχουν παρουσιαστεί στα μεγαλύτερα κινηματογραφικά φεστιβάλ, εκπροσωπείται από την γκαλερί Γκαγκόσιαν και το 2017 πραγματοποιήθηκε αναδρομική έκθεση στο Κέντρο Πομπιντού με το εικαστικό και κινηματογραφικό του έργο. Στο αφιέρωμά μας προβάλλονται οι τρεις τελευταίες του ταινίες, “Trash Humpers”, “Spring Breakers” και “The Beach Bum”.

Επιλογή ταινιών, προγραμματισμός, εισαγωγικό κείμενο: Φαίδρα Παπαδόπουλου

Επιστροφή

ENG:

Harmony Korine was never a fringe artist; on the contrary he entered the system of cinema and galleries very young. His first film, “Gummo” (1997), despite its low-definition media, cost a million dollars, a very high budget for American independent cinema. From a hurricane of grotesque images in “Gummo” and the film “Julien Donkey-Boy” (1999), which became the first American film made in accordance with the filmmaking manifesto of Danish Dogme 95, Korine moved on to a film dedicated to celebrity impersonators in “Mister Lonely” (2007), continuing with the raw recording of “Trash Humpers” (2009), to end up in the sunshine of “Spring Breakers” (2012) and “The Beach Bum” (2019).

Youth, ghosts, skateboarding as a lifeline, the fringe and culture of the South are the main themes of his work, which are developed through films, photographs, video-installations, music videos, collages, paintings, fanzines, texts. His work is both repulsive and appealing, cheeky and cynical but honest like a teenager’s diary. It is reminiscent of a prank. His films have been presented at major film festivals, he is represented by the Gagosian Gallery, and in 2017 a retrospective exhibition was held at the Pompidou Center with his visual and cinematic work. Our tribute showcases his last three films, “Trash Humpers”, “Spring Breakers” and “The Beach Bum”.

Film selection, programming, introduction: Phaedra Papadopoulou

Back