Ενότητα 2: Γαλλικές επιρροές στον ελληνικό κινηματογράφο
Η ταινία αναφέρεται στη γνωστή «υπόθεση Πολκ», γύρω από τη δολοφονία του αμερικανού δημοσιογράφου Τζωρτζ Πολκ, ο οποίος είχε έρθει στην Ελλάδα για να πάρει συνέντευξη από τον Μάρκο Βαφειάδη και κατά μυστηριώδη τρόπο βρέθηκε δολοφονημένος, αλλά και στον τότε πρόσφατο πόλεμο των έξι ημερών.
Στην ταινία, ένας δημοκρατικός δημοσιογράφος, ο Αίμος Βαγενάς, συλλαμβάνεται με την κατηγορία της συμμετοχής στη δολοφονία του αμερικανού δημοσιογράφου, με τον οποίο ήταν φίλοι. Η ενοχή του δεν αποδεικνύεται και αφήνεται προσωρινά ελεύθερος. Με τη δημοσιογραφική του ιδιότητα αρχίζει να ερευνά την υπόθεση για την οποία κατηγορήθηκε, όμως αντιλαμβάνεται ότι οι αρχές επιδιώκουν τη συγκάλυψη της αλήθειας και την παραπλάνηση της κοινής γνώμης.
Η ταινία, με επιδράσεις από τον Γκοντάρ, αποτελεί και την πρώτη απεικόνιση του φοιτητικού κινήματος αλλά και των αυταρχικών μεθόδων της αστυνομίας.
The film is inspired partly the well-known “Polk case”, concerning the murder of the American journalist George Polk, who had come to Greece to interview Markos Vafeiadis and was found dead under mysterious circumstances, and partly the then recent six-day war.
In the film, a journalist of democratic leanings, Aimos Vagenas, is arrested and accused of being involved in the murder of the American journalist, with whom he was friends. His guilt cannot be proven, and so he is temporarily set free. Following his journalistic instincts, he starts investigating the murder of which he was accused, but realises that the authorities sole aim, is to cover up the truth and mislead the public.
The film, clearly influenced by Godard, has the first depiction, of the student movement and the police’s authoritarian practices.
Ανέστης Βλάχος | Anestis Vlachos, Κυριάκος Κατζουράκης | Kiriakos Katzourakis, Ελένη Θεοφίλου | Eleni Theofilou, Δήμος Σταρένιος | Dimos Starenios, Έλλη Ξανθάκη | Elly Xanthaki, Σταύρος Τορνές | Stavros Tornes, Κώστας Σφήκας | Costas Sfikas, Θόδωρος Αγγελόπουλος | Theo Angelopoulos