GR:
Ο “Αφρός των ημερών” είναι ένα φανταστικό και ερωτικό μυθιστόρημα, με πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία, την υπόθεση του οποίου ο Βιάν συνόψισε ως εξής: “Ο Κολέν συναντά την Κλοέ. Ερωτεύονται. Παντρεύονται. Η Κλοέ αρρωσταίνει. Ο Κολέν καταστρέφεται οικονομικά για να την κάνει καλά. Ο γιατρός δεν μπορεί να τη σώσει. Η Κλοέ πεθαίνει. Ο Κολέν δεν θα ζήσει και πολύ”. Παρόλο που η ταινία του Σαρλ Μπελμόν δεν ακολουθεί πιστά ούτε τους διαλόγους ούτε τη διήγηση του βιβλίου, αποδίδει με ευφάνταστο τρόπο, δεδομένων των τεχνολογικών περιορισμών της εποχής, τα φανταστικά τεχνάσματα του Βιάν, όπως την συρρίκνωση των διαμερισμάτων. Τόσο το βιβλίο όσο και η ταινία αναφέρονται στα υπαρξιακά προβλήματα της νιότης, της αρρώστιας και του θανάτου, αλλά και του μεγάλου έρωτα. Επιπλέον, εάν στο μυθιστόρημα αποδίδονται στοιχεία της πραγματικότητας της Απελευθέρωσης και του 1947, τότε που γράφτηκε, στην ταινία αποδίδονται στοιχεία από το κριτικό και χειραφετησιακό πνεύμα του Μάη του ‘68.
ENG:
“Froth On A Daydream” is a surreal novel on love, in which parts of Vian’s life are reflected. Vian summarized it as: “Colin meets Chloé. The fall in love. Chloé gets sick, Colin is financially destroyed to save her. The doctor cannot save her. Chloé dies. Colin will not live much longer”. Although Charles Belmont’s film is not completely faithful to the book, the cinematic adaptation renders imaginatively Vian’s literary universe, as in the case of shrinking apartments and spaces. Both the book and the film refer to the existential problems of youth, sickness, death and mad love. If, in the novel, one could see elements of the reality of the Liberation and of 1947, year thai ti was written, in the film one could see elements from the critical and liberating era of May ‘68.