GR:
Ένα συναρπαστικό και μεταφορικό πορτρέτο της μετα-αποικιακής “ουτοπικής” Κούβας, όπου η έκρηξη του Θωρηκτού Μέιν το 1898 εξακολουθεί να αντηχεί. Αυτό το, κατά κάποιον τρόπο, Mπιγκ Mπανγκ τελείωσε την ισπανική αποικιακή κυριαρχία στην Αμερική και εγκαινίασε την εποχή της αμερικανικής αυτοκρατορίας. Εκεί και τότε, γεννήθηκε κι ένα ισχυρό εργαλείο κατάκτησης: ο κινηματογράφος ως προπαγάνδα. Στο ντοκιμαντέρ “Επίκεντρο”, ο Ζάουπαρ εξερευνά έναν αιώνα παρεμβατισμού και κατασκευής αφηγημάτων, μαζί με τους εξαιρετικούς ανθρώπους της Αβάνας -ιδιαίτερα τα παιδιά της, τα οποία αποκαλεί “νεαρούς προφήτες”- για να ανακρίνουν τον χρόνο, τον ιμπεριαλισμό και τον ίδιο τον κινηματογράφο.
ENG:
An immersive and metaphorical portrait of post-colonial, “utopian” Cuba, where the 1898 explosion of the USS Maine still resonates. This Big Bang ended Spanish colonial dominance in the Americas and ushered in the era of the American Empire. At the same time and place, a powerful tool of conquest was born: cinema as propaganda. In “Epicentro”, Sauper explores a century of interventionism and myth-making together with the extraordinary people of Havana — particularly its children, who he calls “young prophets” — to interrogate time, imperialism and cinema itself.