Μπορεί Η Διαλεκτική Να Σπάσει Τούβλα; | Can Dialectics Break Bricks?

  • Détournement | 1973
  • 1h 30m

GR:

Ο Ρενέ Βιενέ αγόρασε τα δικαιώματα της κινεζικής ταινίας πολεμικής τέχνης “Crush Karate” του Του Κουάνγκ Τσι για να την επαναχρησιμοποιήσει. Η δημιουργική χρήση, από τον Βιενέ, γαλλικών υποτίτλων, στην πρώτη εκδοχή, και ντουμπλαρισμένων γαλλικών διαλόγων, στη δεύτερη εκδοχή, ανήκει στη μέθοδο “détournement“ του κινήματος της “Καταστασιακής Διεθνούς”. Αποδίδεται στα ελληνικά ως μεταστροφή και μπορεί να σημαίνει επίσης εκτροπή, οικειοποίηση και επαναχρησιμοποίηση. Οι ντουμπλαρισμένοι διάλογοι είναι στο μαοϊκό επαναστατικό ιδίωμα της εποχής για την ταξική πάλη, ώστε οι πολεμιστές Κουνγκ Φου στην Κορέα που αγωνίζονται ενάντια στους γιαπωνέζους αποικιοκράτες στην αρχική ταινία, γίνονται, αντίστοιχα, σύγχρονοι διαλεκτικοί προλετάριοι που αγωνίζονται ενάντια τους γραφειοκράτες. Ο Βιενέ, που τότε αγωνιζόταν ενάντια στα γκρουπούσκουλα των σταλινικών, μαοϊκών, τροτσκιστών, γκεβαριστών κ.α., για την πρώτη αυτή ταινία μεταστροφής στην ιστορία του κινηματογράφου, είχε πει ότι είναι “μια πρόποση στους εκμεταλλευόμενους για την εξόντωση των εκμεταλλευτών. Μια νεκρολογία για κάποιους φίλους. Ας ειπωθεί πως, όλες οι ταινίες μπορούν να μεταστραφούν.”

**ENG: **

René Viénet bought the rights to KuangChi Tu’s martial-arts movie “Crush” so as to repurpose it. Viénet’s creative use of subtitling in a first version and of dubbed French dialogues in the second version, is related with the method of “détournement“ of the “Situationist International”. Détournement can mean rerouting, hijacking, repurposing. The dialogues are in the Maoist revolutionary idiom of class struggle of the time and convert the original story, set in Korea, of Kung Fu fighters struggling against Japanese colonialists, to a contemporary story, respectively, of Dialecticians Proletarians fighting against the Bureaucrats. Viénet, who then fought against groupuscules of Stalinists, Maoists, Trotskyists, Guevarists, etc., for this first hijacked film in the history of cinema, said it is “a toast to the exploited for the extermination of the exploiters. An epitaph for a few friends. Let it be said, all films can be hijacked.”

Περισσότερα | More

Bonus Content

Viénet René

Exclusive interview of Viénet René, for the 11th AAGFF.

You may also like

View detail

Εικόνες Της Προπαγάνδας Της Πολιτιστικής Επανάστασης | Propaganda Images Of The Cultural Revolution
  • Documentary | 2014
  • 1h 5m

View detail

Κι Αν Έχω Φύγει | Though I Am Gone
  • Documentary | 2006
  • 1h 12m

View detail

Αναζητώντας Τη Χαμένη Ψυχή Της Λιν Τζάο | Searching For Lin Zhao's Lost Soul
  • Documentary | 2005
  • 1h 56m

View detail

Η Κόκκινη Κίνα Σε Άσπρο Και Μαύρο | Red China In Black And White
  • Documentary | 2019
  • 54min

View detail

Can Dialectics Break Bricks? (animated pencil rendition)
  • Animation | 2020
  • 1h 30m

View detail

Ο Μάο Αυτοπροσώπως | Mao By Mao
  • Documentary | 1976
  • 26min

View detail

Εμπρός Κινέζοι Ξανά, Αν Θέλετε Να Είστε Επαναστάτες | Peking Duck Soup
  • Documentary | 1977
  • 1h 56m