GR:
Αυτό το ντοκιμαντέρ δεν μας πληροφορεί απλώς για τη σχέση των τριών πρωταγωνιστών (Μαρτίν Λασάλ, Μαρίκα Γκριν, Πιέρ Λεϊμαρί) με τον σπουδαίο γάλλο σκηνοθέτη Ρομπέρ Μπρεσόν κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της περίφημης ταινίας του Πορτοφολάς (1959). Ο Μπρεσόν αντιμετώπιζε τους ηθοποιούς ως “μοντέλα”, ώστε να εξάγει μια αποδραματοποιημένη, ουδέτερη και ουσιαστικά μια περισσότερο αυθεντική εκφραστικότητα από την υπόστασή τους. Αυτή η προσέγγισή του έχει μείνει ανεξίτηλη στους τότε ερασιτέχνες ηθοποιούς, και η εκτεταμένη έρευνα της Μανγκόλτ για τον Μπρεσόν την βοήθησε να πείσει τα “μοντέλα” να την εμπιστευτούν. Σιωπηλή πίσω από την κάμερα, δείχνει πώς αυτή η συνάντηση άλλαξε τη ζωή τους και πώς ακόμη διερευνούν τον μυστηριώδη σκηνοθέτη. Επιπλέον όμως η Μανγκόλτ, αποτίνοντας και οπτικά φόρο τιμής στον Μπρεσόν, μας δείχνει και τη βαθιά επιρροή του στο δικό της σκηνοθετικό ύφος, ιδιαίτερα όσον αφορά την αίσθηση του τόπου.
EN:
This documentary does not simply inform us about the relationship of the three protagonists (Martin Lassalle, Marika Green, Pierre Leymarie) with the great French director Robert Bresson during the making of the famous film Pickpocket (1959). Bresson, treated the actors as “models” in order to bring out a non-dramatic, neutral and essentially more authentic expressiveness of their being. This approach has remained indelible to the then amateur actors, and Mangolte’s extensive research on Bresson helped her to convince the “models” to trust her. Silent behind the camera, shows how this encounter changed their lives and how they still research on or passionately remember the mysterious director. Mangolte, by also visually paying tribute to Bresson, shows us as well his deep influence on her own directing style, especially regarding the sense of place.
Ελληνικά