GR:
Πρόκειται για την πιο παλιά σωζόμενη ταινία μυθοπλασίας που σκηνοθετήθηκε από Αφροαμερικανό. Ήταν η δεύτερη ταινία του Όσκαρ Μισό με την οποία απαντούσε στον απροκάλυπτο ρατσισμό της ταινίας “Η Γέννηση Ενός Έθνους” του Ντ. Γ. Γκρίφιθ. Μια νεαρή ιδεαλίστρια προσπαθεί να συγκεντρώσει χρήματα για ένα σχολείο που θα ενδυναμώσει τη μαύρη κοινότητα. Καθώς η ταινία διατρέχει τις φυλετικές πολιτικές της λευκής αλλά και της μαύρης κοινότητας, τα φλας μπακ στο παρελθόν της, όπως το λιντσάρισμα των γονιών της από λευκούς τραμπούκους, αποτελούν από τις πιο δυνατές σκηνές της. Ο Μισό με ευθύτητα, θάρρος και αποφασιστικότητα σκηνοθέτησε με αξιοσημείωτο τρόπο τα φυλετικά ταμπού της εποχής. Η ταινία προστέθηκε στο Εθνικό Αποθετήριο Ταινιών της Βιβλιοθήκης του Κογκρέσου το 1992. Η μουσική επένδυση της ταινίας γράφτηκε και εκτελέστηκε από τον DJ Spooky.
ENG:
“Within Our Gates” is the earliest surviving feature film by an African American director. It was Oscar Micheaux’s second film, made as an angry retort to the overt racism in D.W. Griffith’s “Birth Οf Α Nation”. It involves an idealistic young woman who attempts to raise money for an elementary school to serve the black community. In the course of navigating the racial politics of both the black and white communities, her past is revealed in a series of flashbacks that contain the film’s most notorious sequence: the lynching of her parents by a white mob. Micheaux’s staging of the scene is startling in its bluntness and speaks volumes about the director’s fearlessness and willingness to address the racial taboos of the time. The movie was added to the National Film Registry of the Library of Congress in 1992. Presented with recorded musical accompaniment composed and performed by DJ Spooky.